ezz > teknik.* > teknik.satellit

 #1  
15.06.2005, 18:23
Lynge-radio og tv
Med dommen i dag har forbruger ombudsmanden kun opnået at forringe
forbrugernes rettigheder.
Viasats praksis med at forny kundernes abonnement var en service for os
kunder intet andet.
Alt imens piraterne bla her på usenet boltrer sig.
 #2  
15.06.2005, 18:47
JJ
"Lynge-radio og tv" <maan> wrote in message
news:db0f
> Med dommen i dag har forbruger ombudsmanden kun opnået at forringe
> forbrugernes rettigheder.
> Viasats praksis med at forny kundernes abonnement var en service for os
> kunder intet andet.
> Alt imens piraterne bla her på usenet boltrer sig.
>Du har da den mest syge opfattelse at hvad der er til ganv for forbrugerne,

dom jeg nogen sinde har hørt.
 #3  
15.06.2005, 19:28
J. A. F. Pedersen
Lynge-radio og tv skrev:

> Med dommen i dag har forbruger ombudsmanden kun opnået at forringe
> forbrugernes rettigheder.
> Viasats praksis med at forny kundernes abonnement var en service for os
> kunder intet andet.
> Alt imens piraterne bla her på usenet boltrer sig.


Hvis du lægger mærke til, hvad dommen er, så er pointen, at en Viasat
abonnent ikke kan bindes yderligere et år, fordi vedkommende ikke skriftligt
får sagt fra inden for en kort defineret periode (1 måned så vidt jeg
husker), når et årsabonnement udløber.

Det må da være i forbrugerens interesse, at man ikke bindes til at betale
endnu et årsabonnement, hvis man f. eks. ikke lige er på beatet, eller er
bortrejst og derfor ikke får sagt fra inden for en måned ved
årsabonnementets udløb.

JAF
 #4  
15.06.2005, 21:04
Jørn Vind
Hej:

"Lynge-radio og tv" <maan> skrev i en meddelelse
news:db0f
> Med dommen i dag har forbruger ombudsmanden kun opnået at forringe
> forbrugernes rettigheder.
> Viasats praksis med at forny kundernes abonnement var en service for os
> kunder intet andet.
> Alt imens piraterne bla her på usenet boltrer sig.


Jeg synes dit indlæg er imponerende - du forstår at fatte dig i korthed -
jeg synes du får sagt utrolig meget vrøvl med ganske få ord.

For mig at se, har Viasat ikke haft bindingsperioden for abonenternes
skyld - efter min mening er der ingen tvivl om at Viasat har forsøgt at
binde folk og leve på at man glemte / eller rettere kom for sent med
opsigelserne.

Når vi har set "Kontant" eller andre forbrugerudsendelser, er Viasat nok
blandt top tre af de der har været inde og måtte forklare deres - efter min
mening - tvivlsomme forretningsmetoder.

Hvis ikke den slags er bondefangeri, så ved jeg ikke - efter min mening
finder man ikke bedre eksempel.

Jeg har svært ved at forstå at mennesker ønsker at være ansat i en sådan
organisation. Jeg tror ikke der kan have været tvivl hos Viasat om, at man
var "på tynd is" - men sålænge det gik, kunne man "malke abonenterne".

Jeg selv har ikke en moral der er over / bedre end gennemsnittet, men jeg
ville nok alligevel forsøge at finde et job i en organisation, som ikke var
så meget fremme i medierne pga sit "flossede omdømme". Hånden på hjertet -
man har hørt mere skidt end godt omkring Viasat.

Jeg undrer mig også over at se en ellers kendt tidligere politiker fra et
"lov og orden parti" - nu som informationschef for Viasat - gang på gang kan
stå og forsvare de principper, som nu med dommen fra Sø- & Handelsretten, er
kendt ulovlige.

.....godt det ikke er mig - jeg ville føle at jeg prostituerede mig hvis jeg
skulle udføre den slags arbejde.

Mvh

Jørn Vind
 #5  
16.06.2005, 16:20
Mogens Poulsen
On Wed, 15 Jun 2005 18:23:51 +0200, "Lynge-radio og tv" <maan>
wrote:

>Med dommen i dag har forbruger ombudsmanden kun opnået at forringe
>forbrugernes rettigheder.


Som jeg tolker det kan kunden nu opsige abonnementet med en måneds
varsel - hvor kunden før var tvunget til at betale yderligere 12
måneder. Det ser jeg som en forbedring af kundens vilkår (og Viasat
får ikke som mange utilfredse kunder, så det må være godt for dem
også).

>Viasats praksis med at forny kundernes abonnement var en service for os
>kunder intet andet.


Det kan de stadig - men kunden har nu bedre vilkår.

>Alt imens piraterne bla her på usenet boltrer sig.


Det havde de også gjort uden den afgørelse.
 #6  
18.06.2005, 22:58
Jesper Hartoft
Lynge-radio og tv wrote:
> Med dommen i dag har forbruger ombudsmanden kun opnået at forringe
> forbrugernes rettigheder.
> Viasats praksis med at forny kundernes abonnement var en service for os
> kunder intet andet.
> Alt imens piraterne bla her på usenet boltrer sig.


Gør nu alle en stor tjeneste - skrub af h...... til og bliv der !!
Du fatter intet og siger endnu mindre !!!

Jesper \
 #7  
18.06.2005, 23:10
----OR----
"Jesper Hartoft" <posten> skrev i en meddelelse
news:db0f
> Lynge-radio og tv wrote:
>> Med dommen i dag har forbruger ombudsmanden kun opnået at forringe
>> forbrugernes rettigheder.
>> Viasats praksis med at forny kundernes abonnement var en service for os
>> kunder intet andet.
>> Alt imens piraterne bla her på usenet boltrer sig.

> Gør nu alle en stor tjeneste - skrub af h...... til og bliv der !!


For nye brugere af gruppen er han sikkert ret forvirrende, men for de gamle
har han stor underholdningsværdi. Han må være ægte verbalmachokist sådan som
han nyder at få verbale tæv, hehe.
 #8  
22.06.2005, 15:44
rEh
"Jesper Hartoft" <posten> skrev i en meddelelse
news:db0f
> Lynge-radio og tv wrote:
> Gør nu alle en stor tjeneste - skrub af h...... til og bliv der !!
> Du fatter intet og siger endnu mindre !!!
> Jesper \

i er alle en flok drenge røve i denne ng
i sidder kun og rakker ned på hinanden
for mig at se er alle lige uden deres udtalelser
er man ikke enig i det de har skrevet ,hvorfor så spilde al
det ligegyldige plads med ingenting.

you all suck in thís ng
 #9  
22.06.2005, 18:03
Svend Poulsen
"rEh" <letterbox> skrev i en meddelelse
news:db0f
> "Jesper Hartoft" <posten> skrev i en meddelelse
> news:db0f
> i er alle en flok drenge røve i denne ng
> i sidder kun og rakker ned på hinanden
> for mig at se er alle lige uden deres udtalelser
> er man ikke enig i det de har skrevet ,hvorfor så spilde al
> det ligegyldige plads med ingenting.
> you all suck in thís ng


Jamen velkomme i klubben med at rakke ned.

Mvh. Svend
 #10  
22.06.2005, 18:15
Ole Geisler
On Wed, 22 Jun 2005 15:44:39 +0200, "rEh" <letterbox>
wrote:

>you all suck in thís ng

Og hvordan synes du selv det går?
 #11  
23.06.2005, 00:57
Karsten H. Jensen
rEh wrote:
> "Jesper Hartoft" <posten> skrev i en meddelelse
> news:db0f
> i er alle en flok drenge røve i denne ng
> i sidder kun og rakker ned på hinanden
> for mig at se er alle lige uden deres udtalelser
> er man ikke enig i det de har skrevet ,hvorfor så spilde al
> det ligegyldige plads med ingenting.
> you all suck in thís ng


Helt ærligt, hvad med at finde salontonen og gå efter bolden i stedet for
efter manden. Det sidste er direkte flabet, hvilket du burde have lært
hjemme fra.

I øvrigt står det dig frit for at annullere abonnement af denne NG for dit
videre åsyn.
 #12  
25.06.2005, 22:21
Frank Leegaard
"Lynge-radio og tv" <maan> skrev i en meddelelse
news:db0f
> Med dommen i dag har forbruger ombudsmanden kun opnået at forringe
> forbrugernes rettigheder.
> Viasats praksis med at forny kundernes abonnement var en service for os
> kunder intet andet.


Mage til en gang skyden sig selv i foden er da sjældent set.

Man skal have en endog meget speciel optik, for ikke at fatte at det ikke
var for forbrugernes skyld at de blev bundet extra i en periode. At ikke
kunne se det fordrer enten dumhed eller manglende vilje

/FL
Lignende emner