ezz > fritid.* > fritid.bil

 #16  
14.01.2007, 20:36
JS
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:
>> Men han slipper for at splitte den i atomer...

> Det tager et minut (har timet det).


Ja, det virker som en ret fed model du har (altså barnevognen :-)). Ved du
om den kan være bagi en 206 (ikke st.car)?
Har du evt. målene på den i sammenklappet tilstand?
 #17  
14.01.2007, 20:45
Klaus D. Mikkelsen
JS skriver:
> Ja, det virker som en ret fed model du har (altså barnevognen :-)).


Også bilen..... :-)

> Ved du
> om den kan være bagi en 206 (ikke st.car)?


Jeg aner det ikke. Vær opmærksom på at stellet blever "længere" når man
klammer det sammen.

> Har du evt. målene på den i sammenklappet tilstand?


Jeg mener at målet er opgivet på Odder's hjemmeside

Klaus
 #18  
14.01.2007, 20:47
Lars Frandsen
"Rasmus Lauritsen" <rasmus.lauritsen> skrev i en meddelelse
news:6298
> Jan wrote:
>> Har jeg forstået det rigtigt, at Berlingoen og Partneren stort set er den
>> samme bil?

> Det skulle være samme bil, dog er Partneren lidt billigere. :)
> På min arbejdsplads har en en 15-20 Partnere. Fælles for dem er, at de
> kører ganske fornuftigt, dog er de undermotoriserede. (Jeg ved ikke
> hvilken motor firmaet har valgt, men sikkert den mindste)


Man skulle tro, du, ligesom jeg, kører rundt i en orange/gul bil med
Margrethes monogram på dørene. :-)
Vores er den motor, de hos Peugeot kalder 1.9d(ød), for den er godt nok sløv
i optrækket. Efter sigende er den nu udfaset, så de nye bliver med 1.6HDI.

> Et andet problem med dem er, at dørerne bliver slidt i hængslerne. På de
> modeller hvor det er værst, kan fordøren i førersiden ikke lukkes uden at
> man nærmest løfter døren på plads. Skydedøren kommer til at køre dårligere
> og dårligere. Derudover kører bilen fint nok.


Den nye model kører faktisk OK. De gamle håber vi snart at slippe af med!

> Problemerne med dørene kan skyldes, at vi kravler ind og ud af bilerne
> mange gange hver arbejdsdag, men lignende problemer har vi ikke oplevet
> med vores Ford Transit eller Ford Connect.


Den lille Transit Connect kører IMHO rigtigt godt. Hvis det var
undertegnede, der sad på pengepungen var det den foretrukne model (hvis ikke
vi kunne få et godt tilbud på Audi Q7 eller VW Touareq! ;-) )
 #19  
14.01.2007, 22:50
Rasmus Lauritsen
Lars Frandsen wrote:

> Man skulle tro, du, ligesom jeg, kører rundt i en orange/gul bil med
> Margrethes monogram på dørene. :-)


Godt gættet, hvor i landet kører du? Jeg er selv i Transport Herning.

> Vores er den motor, de hos Peugeot kalder 1.9d(ød), for den er godt nok sløv
> i optrækket. Efter sigende er den nu udfaset, så de nye bliver med 1.6HDI.


Den jeg plejer at køre i, kan efter 5 minutter med sømmet i bund vise
130 på nålen. Det er lidt for sløvt i optrækket. :-)

> Den nye model kører faktisk OK. De gamle håber vi snart at slippe af med!


Tror desværre kun vi har en enkelt af de nye modeller endnu. De fleste
af vores Partnere har kun kørt ~150.000 km, så der skal nok være et år
eller to tilbage i dem.

> Den lille Transit Connect kører IMHO rigtigt godt. Hvis det var
> undertegnede, der sad på pengepungen var det den foretrukne model (hvis ikke
> vi kunne få et godt tilbud på Audi Q7 eller VW Touareq! ;-) )


Helt enig med hensyn til Connect'en, det er en dejlig bil at køre. Jeg
har en fin fornemmelse af hvor den ligger på vejen og der sker rent
faktisk noget, når man trykker på speederen. Flere af dem, tak!

mvh.
Rasmus
 #20  
14.01.2007, 22:54
Andreas M. Hansen
> Tror desværre kun vi har en enkelt af de nye modeller endnu. De fleste
> af vores Partnere har kun kørt ~150.000 km, så der skal nok være et år
> eller to tilbage i dem.

Den gang jeg selv kørte i Berlingo, læste jeg meget med på det tyske
Berlingoforum, der var der en Berlingo med den gamle 1.9D som havde kørt 700
..000 i et kurerfirma uden at have haft motoren åbnet - så den er skam ganske
sejlivet...

mvh

Andreas M. Hansen
 #21  
14.01.2007, 22:58
Andersen [3650]
"Jan" <jan> skrev i en meddelelse
news:7701
> Har jeg forstået det rigtigt, at Berlingoen og Partneren stort set er den
> samme bil?
> Eller er der bestemte ting, jeg bør være opmærksom på, ved valg af den
> ene, eller den anden?
> Så vidt jeg kan se, så ligger de prismæssigt tæt op ad hinanden.

De to biler er så ens så det gør ondt helt ind. Der er lige motorprogrammet
der kan være til forskel. Men så tror jeg også det er det.

Mht gode og dårlige egenskaber så kan jeg godt tilslutte mig
småbørnsfamilier
har megen glæde af bagage pladsen. Det kan meget vel være at Klaus D M
kan pakke sin barnevogn ned på 1 minut. Det var den tid jeg brugte (jeg har
selv haft en indtil den midste blev for stor til barnevogn) på at sætte 2
børn
i autostol, smide barnevogn (stor scandia) bagi (10-15 sec), få mor med og
sætte mig selv bag roret og komme ud af indkørslen.
Se det er jo dejlig hurtigt. Det kedelige som jeg blev mere og mere
forbandet
over er den dårlige venderadius. Man kan ikke bare køre ind i en p-bås ved
et center uden at skulle bakke en gang eller to.
 #22  
14.01.2007, 23:10
Keld Rasmussen
Rasmus Lauritsen skrev:
> Lars Frandsen wrote:
>> Man skulle tro, du, ligesom jeg, kører rundt i en orange/gul bil med
>> Margrethes monogram på dørene. :-)


Og en bil der kan holde til den (mis)behandling de får hos posten kan
ikke være helt skidt skruet sammen fra starten af, at 1,9d motoren er
sløvere end en trædecykel er rigtigt nok, men med 1.6 eller 2.0 HDI er
det en helt anden bil.

Det er den samme bil, bortset fra emblemerne, de bygges på samme fabrik,
af de samme mennesker, og jeg har set flere smuttere komme dernede fra,
Peugeot emblem bag og vinkler på front
Citroen Hjulkapsler på Peugeot
Citroen nøgle med sender og Peugeot nøgle uden i samme bundt osv osv

Bilen er bundsolid, rummelig, praktisk og med en fornuftig afskrivning,
hvis man kan leve med udseendet så er det den perfekte bil til
barnevognen og løsøret,
Hvordan kan så lille et menneske egentlig behøve så meget udstyr? ½ m3
barn og 8 m3 nødvendigt tilbehør for at besøge svigermekanikken i 2½
time, godt at mine er i den alder hvor en Ipod er nok.
 #23  
14.01.2007, 23:49
Lars Frandsen
"Rasmus Lauritsen" <rasmus.lauritsen> skrev i en meddelelse
news:6298
> Lars Frandsen wrote:
>> Man skulle tro, du, ligesom jeg, kører rundt i en orange/gul bil med
>> Margrethes monogram på dørene. :-)

> Godt gættet, hvor i landet kører du? Jeg er selv i Transport Herning.


Jeg kører land og pakker i 6715 Esbjerg N.

>> Vores er den motor, de hos Peugeot kalder 1.9d(ød), for den er godt nok
>> sløv i optrækket. Efter sigende er den nu udfaset, så de nye bliver med
>> 1.6HDI.

> Den jeg plejer at køre i, kan efter 5 minutter med sømmet i bund vise 130
> på nålen. Det er lidt for sløvt i optrækket. :-)


De 1½ km jeg når at køre stik vest på motorvejen er for lidt til at få den
så langt op. Vestenvinden her i Esbjergområdet har nok også lidt at sige.
;-)

>> Den nye model kører faktisk OK. De gamle håber vi snart at slippe af med!

> Tror desværre kun vi har en enkelt af de nye modeller endnu. De fleste af
> vores Partnere har kun kørt ~150.000 km, så der skal nok være et år eller
> to tilbage i dem.


Vores ældste af de 2 gamle runder snart de 180.000km, men den er heller ikke
nogen fornøjelse at køre i. Den må vi køre tæt på et af de magnetiske træer
en dag! ;-)

>> Den lille Transit Connect kører IMHO rigtigt godt. Hvis det var
>> undertegnede, der sad på pengepungen var det den foretrukne model (hvis
>> ikke vi kunne få et godt tilbud på Audi Q7 eller VW Touareq! ;-) )

> Helt enig med hensyn til Connect'en, det er en dejlig bil at køre. Jeg har
> en fin fornemmelse af hvor den ligger på vejen og der sker rent faktisk
> noget, når man trykker på speederen. Flere af dem, tak!


Ja, jeg befinder mig meget bedre i den end i Partneren. Dog ved jeg ikke,
hvad der gik galt, da de satte bagrudeviskere på. Godt, der er nogle gode
store spejle!
 #24  
15.01.2007, 14:52
Anders Majland
> Og en bil der kan holde til den (mis)behandling de får hos posten kan
> ikke være helt skidt skruet sammen fra starten af, at 1,9d motoren er
> sløvere end en trædecykel er rigtigt nok


Speederen anvendes alligevel on/off så den skal jo heller ikke blive for
svær at dosere :-) - og os med grusveje vil blive kede af for meget
hjulspin. Dog kunne jeg ønske mig at de fik en mere intelligent ABS der ikke
tillod så hårde opbremsninger på løst underlag......

(Det er kun posten der kommer fra vest og kører ind på vores gårdsplads og
vejen er meget mere slidt der end fra øst hvor vi selv og vores alm gæster
kommer fra.)

/A
 #25  
16.01.2007, 01:04
Allan Gensch
Hvis jeg ser en berlingo eller partner tænker jeg altid det kan da umuligt
være en mand det har købt et køretøj der ligner en renault 5 postbil fra
1970 .
Det er da det mest kiksede køretøj jeg har set og hvem vil smide ungerne om
på de extra sæder bag i det er den sikre død hvis der køre nogen op bag i.
Det må da findes andre biler der har plads til en barnevogn

"Andersen [3650]" <siger> skrev i en meddelelse
news:w130
[..]
 #26  
16.01.2007, 10:28
Torben Scheel
Keld Rasmussen wrote:

> Hvordan kan så lille et menneske egentlig behøve så meget udstyr? ½ m3
> barn og 8 m3 nødvendigt tilbehør for at besøge svigermekanikken i 2½
> time, godt at mine er i den alder hvor en Ipod er nok. ½m3 barn?? Er det "lillebror" fra riget der skal være plads til?


I øvrigt enig. Vi havde en Corolla '91 Sedan til 2 voksne og 2 små børn.
Rigeligt til dagligt, ikke rigtig god til campingferie. Den blev afløst
af en Rover 600 - der var stor nok til campingferie i sydeuropa (men der
var vi ovre barnevognsalderen).
 #27  
16.01.2007, 17:58
Andersen [3650]
"Allan Gensch" <arg> skrev i en meddelelse
news:6196
> Hvis jeg ser en berlingo eller partner tænker jeg altid det kan da umuligt
> være en mand det har købt et køretøj der ligner en renault 5 postbil fra
> 1970 .
> Det er da det mest kiksede køretøj jeg har set og hvem vil smide ungerne
> om på de extra sæder bag i det er den sikre død hvis der køre nogen op bag
> i.
> Det må da findes andre biler der har plads til en barnevogn
>Jeg er ikke bleg for at fortælle jeg har haft købt en Berlingo.

Det var MIG der skulle pakke bil hver gang barnevognen skulle med, og jeg
gad ærlig talt ikke så og nosse med det stads. Hjul af, klappe
barnevognskasse
og understel sammen, mase det ind i potten. Vel fremme hele sceneriet igen,
bare
i modsat rækkefølge. Nix, så hellere en flûtecontainer hvor hele pakkeriet
er
overstået på 10-15 sec. Hvis vi skal snakke om grimme biler så tror jeg
Multipladder fra Fiat og Roomster fra Skoda kommer først ;o).
Jeg kunne heller aldrig drømme om at sætte sæder i bagagerummet, det er
direkte tåbeligt at lege sådan med andres liv og førlighed.
Hvis man skal have en bil der er lige så nem at pakke som en Berlingo, så
skal man jo have en Hiace eller sååån. Der er bare kun plads til 3 foran.
Eller selvfølgelig hvis man har for mange penge er der de store MPV'er.
 #28  
18.01.2007, 22:06
Regnar Bang Lyngsø
Allan Gensch wrote:
> Hvis jeg ser en berlingo eller partner tænker jeg altid det kan da umuligt
> være en mand det har købt et køretøj der ligner en renault 5 postbil fra
> 1970 .


Renault 5 - som postbil - og så i 1970? Det tror jeg sgutte - af mindst
2 grunde ;-)

Knus
Regnar

Lignende emner